neljapäev, 8. oktoober 2015

Bali V osa - Taman Ayun temple, Botanical garden, Pura Ulun Dan Bratan temple, waterfall, Holy Hot Spring ning vaba päev



Ees ootas järjekordne sisukas päev milleks olime palkanud taaskord oma toreda autojuhi hotellist. Lubasin Wayanist rohkem aga ei teagi mida temast rääkida. Ta on hotellindusega seotud tööd juba mitu aastat teinud aga autojuht on ta alles olnud umbes kuu aega, seega oli meiega sõitmine tema jaoks peaaegu sama suur kogemus kui meile aga mina olin nii rahul, et ta saab õppida, sest meie Marekiga olime väga mittenõudlikud kliendid ka. Külastasime temaga selliseid kohti kus ta polnud varem käinud ning ta mitu korda tänas mind, et ta saab meiega neid külastada ning hiljem tal on kergem uute klientidega. Tegelikult on ta üldse hästi armas poiss. Suutis kõikidele minu sajale küsimusele vastata ja ise alati üritas rääkida asjadest, kommetest, elust jne. Tema väike unistus on kunagi kruiisilaeval sõita, et maailma näha. Loodan väga, et ta unistus saab teoks :)

Esimesena külastasime taaskord ühte templit aga nagu ikka siis saime olla templi ümbes aias, kuid siseaeda lastakse ainult templitegelased.


Tundub, et kukematš on au sees ka templi piirkonnas

Templite ees näeb silte, mis keelab naistel kellel on mensuratsiooni periood, templisse siseneda. Naised pidid sel ajal "mustad" olema

:)

Templis toimub igapäevane askeldamine.. aga kõik toimub nii rahus..


Palve aeg
 Nii me siis jalutasime natuke ja sõitsimegi järgmisse kohta, milleks oli Bali Botanical Garden. Ma olen suht suur taimede fänn (mitte, et ma neist midagi teaks aga mulle meeldib see ilu) ning mu ootused olid väääga suured. Ja see oli minu Bali ainuke pettumus. Botaanika aed oli küll suurel alal ja maastik oli ilus ... kuid sellega asi minu arvates piirduski. Meil maal Rannus ka rohkem botaanikat kui selles kohas :D


Maastik ja vaade järvele ning mägedele

Kaktusehoone

Hiiglaslik puu
Botaanikaaiast väljas müüdi odavalt maasikaid! Autojuht Wayan sai tõesti meile need väga hea hinnaga. Aga mis meie tegime? Ostsime hulgi ja lasime päris 3-4 karpi vanaks minna. Mul on natuke halb komme hoida asju "õigeteks hetkedeks" .. selle asemel, et elu nautida NÜÜD JA PRAEGU!

Edasi läksime jälle uut templit uudistama. Seekord oli selleks Pura Ulun Dan Bratan temple. Oh seda ilu! Ilm oli ilus, tempel oli lummava vaatega ja kõik oli üldse tore!




Väike pesu..
Kui ma vaid täpselt teaks mis nad teavad. Eks see jumalatele pühendatud ole kõik.
Tempel vaadatud, suundusime kuumaveeallikat vaatama. Kuna meie autojuht polnud seal varem käinud, siis loomulikult kuulus õige kohe leidmise juurde ka vale pööre. Aga mulle see meeldis! Sattusin peale kukematšile! Kuna ma olin enne ikka eeltööd teinud ja lugesin ka Bali kohta raamatu läbi, siis olin teadlik, et selline asi siin saarel toimub aga teadsin ka, et naisterahvastele see mõeldud ei ole. Puhas meeste lõbu! Kui ise sellele peale sattusin, toimus just mingi hetkeline paus ja mõnedki mehed vaatasid sellise pilguga mind nagu mul ei oleks sinna asja.. aga ma üritasin ikka mõned pildid ka saada. Muide need matšid on illegaalsed Balil. AGA matše on lubatud korraldada kui nad on religioonsse eesmärgiga seotud. Usutakse, et koos verega väljutataks ka halvad vaimud/hinged. Mehed valmistavad oma kukki 6 kuud kuni 2 aastat võistlusks ette. Neile söödetakse kvaliteetset toitu, et arendada nende lihaseid. Võistluse ajaks seotakse kuke jala külge üliterav konks/oda. See kui hästi kukk oma terariista kasutada oskab, võibki määrata võitja. Loomulikult on selles kõiges ka raha seotud- enne igat matši tehakse panused. Võitja kuke omanik saab raha ja ka kaotajaks jäänud kuke endale. Arvatavasti on see supimaterjaliks :)


Selle pildi otsisin netist, et ikka parem ettekujutus oleks teil
Niikaua kui mina seda jubedat asja uudistasin Marekiga, küsis meie autojuht kohalikelt teed. Sõit jätkus! Enne allika juurde jõudmist jäi tee peale ka üks eriti pikk juga. Loodus on ikka nii ilus!



Lõpuks jõudsime ka sihtohta- Holy Hot Sptings ehk Püha kuumavee allikad. Vesi mulle meeldib. Vee sees ka meeldib olla aga ainult siis kui see on kuum. Selline vannikas noh! Ja täpselt selline see oli. Sõna allikas muidugi tähendab, et see vesi tulebki soojana maa alt ja on kasulik jne.. kuid selle puhtuses ma kahtlen, sest inimesi külastab palju ja no kes teab kui puhtad need Bali inimesed ongi. Aga ma üritasin sellele mitte mõelda ning nautsin oma sooja vanni ilusa vaatega ja kujutasin ette, et teen tervisele pai.



Isegi eraldi pesemisnurk on tehtud! Tore :)


Saigi järjekordne päev läbi ja koju jõdsime alles pimedas! Ees ootas üks vaba päev, kus olime Ubudis ja uudistasime niisama ringi. Käisime oma hotelli basseinis ujumas, turu peal, massaašis, väljas söömas erinevates kohtades ja tegin ka 2 uut eksootilise puuvilja avastust!

Jah, ma ostsin kokku endale Bali aja jooksul 6 paari päikseprille?!?!

Marek t-särgis

Mangosteen- väikse mandariini suurune vili, pealt kõva koorega, sees pehme libe vili. Kasvab üldiselt Aasia riikides igihaljal puul. Minu jaoks natuke liiga magus. 


Mina ikka oma kookoseveega :) Jube mõnus ja chill söögikoht oli!

Väike ühismassaaž. Kuna mul oli peavalu, siis võtsin seekord tunnise pea-kaela-õla massaaži. Kokku nibis see neiu minu pead-kaela-õlgu 10 minutit. Ülejäänud aja mudis selga. Vaga eestlasena ma ei julgenud midagi öelda ka! Nii tobe tegelikult. Tulemus: peavalu ei lahkunud!

Käisime ühes uhkes (kallis) öko/taimetoidu restoranis. Minul see salat ja mustika toorkook ning Marekil paremal burger. Hmm.. saime huvitava maitseelamuse. 

Kindlapeale minek: riis kanaga ja aedviljadega. Tomati ja kurgi serveering taldrikul on küll uhke, eksole.

Mina jälle oma salatiga ja Marekil seekord pasta. 

Snake fruit (Salak) ehk ussi puuvili. Nimetus tuleb siis sellest, et see kest meenjutab ussinahka. Koor oli selline õhuke ja raskesi eemaldatav. Vili ise oli sees selline krõmpsuv, natuke ehk pigem kõva minu jaoks ja suht selline maitsetu.. hästi õrnalt ehk oli tunda sellise ananassi maitset.. Kõva toore maitsetu ananassi maitset :)






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar